Anadolu Hayat Emeklilik Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi Prensipleri’ni İmzaladı
Fırsat eşitliğini bir ayrıcalık değil hak olarak gören Anadolu Hayat Emeklilik, Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi Prensipleri (Women’s Empowerment Principles – WEPs) imzacısı olarak bu konudaki taahhütlerine bir yenisini ekledi.

Hayat sigortası ve bireysel emekliliğin lider şirketi Anadolu Hayat Emeklilik, Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi ve Birleşmiş Milletler Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadının Güçlenmesi Birimi ortaklığında oluşturulan, özel sektörün küresel en önemli girişimlerinden biri olan Kadının Güçlenmesi Prensiplerini (Women’s Empowerment Principles – WEPs)imzaladı. İş dünyasında ve toplumsal hayatta kadınların güçlenmesini hedefleyen imzacı şirketler, yönetim kurulu odasından işyerlerine, tedarik zinciri üzerinden topluma varana kadar her noktaya bu prensipleri dahil etme ve uygulama konusundaki niyetlerini ortaya koyuyorlar.

Her yönüyle fırsat eşitliği destekçisi

İnsan kaynakları politikaları, ürünleri ve sosyal sorumluluk projeleriyle fırsat eşitliğini bir ayrıcalık değil hak olarak gördüklerine dikkat çeken Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü M. Uğur Erkan “Kadının Güçlenmesi Prensipleri’nin imzacısı olarak ekonomik ve toplumsal gelişimimizin anahtarının kadınlara fırsat eşitliği sunmak olduğuna inanıyor, böyle bir küresel hareketin parçası olmaktan gurur duyuyoruz. Fırsat eşitliği bizim için önemli gündem başlıklarından biri. Bu nedenle başta insan kaynağımız olmak üzere, tüm politikalarımızı fırsat eşitliği üzerine konumluyoruz” dedi.

Anadolu Hayat Emeklilik’te kadın istihdam oranının yüksekliğine dikkat çeken Erkan: “Sigorta sektöründeki çalışan kadın oranı %53 iken şirketimizin insan kaynağının %62’si kadınlardan oluşuyor. Benzer oranlar müşteri adedimizde de görülüyor. %52’lik oran ile %42’lik sektör ortalamasının çok üzerinde kadın yoğun bir müşteri dağılımına sahibiz. Türkiye ortalamasının %17 olduğu orta ve üst düzey yöneticiler içerisindeki kadın oranının şirketimizde %50 olmasıyla gurur duyuyoruz. İşe alım süreçlerimizde olduğu gibi insan kaynakları stratejimizin tamamında fırsat eşitliğini gözetiyoruz. Ev Hanımları Emeklilik Planı, Kadına Özel Kritik Hastalık Sigortası gibi ürünlerle bu yaklaşımımızı ürün stratejimize de taşıyoruz. Bu yıl 12’incisini düzenlediğimiz Türkiye’de kadınlara özel ilk ve tek fotoğraf yarışması olan “Kadın Gözüyle Hayattan Kareler“ fotoğraf yarışması ile Türk kadınının sosyal, kültürel ve toplumsal gelişimine katkıda bulunarak kadınlara kendilerini özgürce ifade edebilecekleri bir platform sunuyoruz.” diyerek sözlerini tamamladı.