İş Hayatında Nasıl Doğru İletişim Kurulur?

Paylaş

Bir işi hakkını vererek gerçekleştirebilmeniz iş hayatında başarılı olmanız için yeterli değil. İş hayatında başarılı olmak için insan ilişkilerinizi de kuvvetlendirmeniz gerekiyor. Doğru iletişim kurabilme yeteneği iş ve özel hayatta başarıyı beraberinde getiriyor.

İletişim kurmak daha doğrusu doğru iletişim kurmak iş yaşantısında başarıyı beraberinde getiriyor. İletişim düşünüldüğü kadar karışık bir kavram değil. Ne anlatmak istediğiniz, kime anlatacağınız ve iletişim kuracağınız kişi veya kişilerin anlayacağı şekilde iletebilmeniz önemli. İş yerindeki pozisyonunuz ne olursa olsun anlaşılmak ve karşınızdakini doğru anlamak için bazı detaylara dikkat etmeniz gerekir.

Olaylara Olumlu Bakın

Sürekli şikayet eden kişiler çevrelerine negatif enerji yayar. İsteseniz de o insanlar ile sağlıklı bir iletişim kuramazsınız. Karşınızdaki insanın kendini rahat hissetmesi için pozitif olun. Olaylara ılımlı yaklaşın.

Gülümsemeyi İhmal Etmeyin

Bir insanda bıraktığınız en güzel izlenim gülümsemektir. Karşınızdaki insana pozitif enerji verip, iletişime açık olduğunuzu beden dilinizle belirtebilirsiniz. Böylece insanlar sizinle iletişime geçerken çekinmezler.



Samimi Olun

Tıpkı gülümsemek gibi samimi olmak da tüm kapıları açar. Sadece iş yaşantısında değil, özel hayatınızda da yapmacık davranışlardan kaçının. Yapmacık olmak karşınızdaki insana karşı inandırıcılığınızı kaybetmenize neden olur.

İletişimde Olduğunuz İnsanlarla Muhabbet Edin

İş yerinde iletişiminiz sadece iş konuları ile değil, iş dışındaki yaşantınızla alakalı da sohbet edebilirsiniz. Sürekli bir arada çalıştığınız, görüştüğünüz, sık sık karşılaştığınız insanlarla sohbet etmeyi ihmal etmeyin. Nasıl olduklarını, hafta sonlarının nasıl geçtiğini sorabilirsiniz.



Beklenen Cevapları Ertelemeyin

Yetiştirilmesi gereken, acele işler sebebiyle iş yaşantısı oldukça yoğun olabilir. Tüm bunlara rağmen insanlar sizden bir şey rica ettiğinde geciktirmeden, mümkün olan en kısa sürede geri dönüş yapmaya özen gösterin. Bu kendilerini önemli hissetmelerini sağlar.

Yardımlaşmak Güzeldir

Orası bir iş yeri de olsa, herkesin kendi görevi de olsa görevinizin dışında yardım niteliği taşıyacak adımları atmaktan kaçınmayın. Elinizden geldiğince iş arkadaşlarınız için her türlü yardımı yapmaktan çekinmeyin.

İçeriğe emoji ile tepki verin
Editör’ün seçtikleri